یک طرح گروهی از پروژه های مرتبط است که به طریقی هماهنگ در راستای دستیابی به منافع و کنترلی که در مدیریت انفرادی آنها، در دسترس نمی باشد، مدیریت می گردد.
یک پروژه ممکن است بخشی از یک طرح باشد یا نباشد اما یک طرح، همیشه دارای پروژه است.
مدیریت طرح بر وابستگی های متقابل پروژه ای تمرکز دارد و به تعیین رویکرد بهینه در مدیریت آن ها کمک می کند. اقدامات مرتبط با این وابستگی های متقابل ممکن است شامل موارد زیر شوند:
– رفع محدودیت ها و یا تعارضات منابع که بر پروژه های چند گانه درون یک سیستم تاثیر می گذارند
– تنظیم مسیر استراتژیک
– رفع مسائل و مدیریت تغییر، درون یک ساختار حاکمیتی
مثالی از یک طرح می تواند یک سیستم ماهواره ای جدید با پروژه های طراحی ماهواره و ایستگاه های زیر زمینی، ساخت آنها، یکپارچگی سیستم، و راه اندازی ماهواره باشد.