مدیریت پروژه، کاربرد دانش، مهارت ها، ابزارها و تکنیک های مرتبط با فعالیت های پروژه در راستای تامین الزامات پروژه است.
مدیریت یک پروژه شامل موارد زیر است:
– شناسایی الزامات
– توجه به نیازها، دغدغه ها و انتظارات متنوع ذی نفعان، هنگامی که پروژه برنامه ریزی و اجرا می شود،
– برقراری توازن بین محدودیت های رقیب پروژه که شامل و نه محدود به موارد زیر می باشد:
محدوده، کیفیت، زمانبندی، بودجه، منابع و ریسک
رابطه این عوامل به گونه ایست که اگر یک عامل تغییر پیدا کند، حداقل یک عامل دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. مثلا اگر زمانبندی فشرده شود، غالبا لازم است که بودجه افزایش یابد تا منابع اضافی تر جهت تکمیل همان حجم فعالیت در زمان کمتر فراهم آید.
برای دانلود رایگان فرم پلن مدیریت پروژه مطابق با نسخه پنجم استاندارد PMBOK می تونید فرم پایین رو پر کنید تا بصورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل براتون ارسال بشه.